27 Temmuz 2010 Salı

Bir Demet Özlem


Annnemin çeyizinden bir bohça köşesi.

60 yıl önce, neredeyse çocuk yaşta işlenmiş.
Renkleri bugün de capcanlı.
Şu küçük eflatun olanlar...Neydi adı?
Hani kır çiçeklerinden ? Bir tür sümbül galiba.

Birde mendil bohçası var bende Nur'un.
Köşesinde adının,soyadının baş harfleri işlenmiş.
N&A

''Mendil Bohçası''
Şimdilerde kulağa ne kadar tuhaf geliyor.
İpek,keten medillerde,içine kondukları lavanta kokulu bohçalarda,tıpkı mektuplar,tebrik kartları,sürahilerin üzerine,bardakların altlarına konulan dantel örtüler gibi sessizce çekilip gittiler hayatımızdan.
Evlere kattıkları sıcaklığın yerini kupkuru ,soğuk bir sadelik aldı.

8 yorum:

  1. Ben o eski bohça, örtü dekorunu çok seviyorum, uygulamaya çalışıyorum, minik bohçalar, sürahi örtüleri, anneannemde gördüklerim yani, eve sıcaklık veriyorlarmış gibi geliyor bana. Eski ipliklerin renkleri ne kadar dayanıklıymış değil mi, annemin çeyizinden kalanlarda o kadar yıkandılar, hiç renkleri gitmemiş, kumaşları neredeyse eriyecek ama iplikler sapasağlam :

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir desen ellerine sağlık annneciğinin, ne varsa eskilerde var diye boşuna dememişler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. benim annemin yaptıklarıda duruyor.. kullanmayız artık belki ama atamayızda. el emeği göz nuru diye bunlara deniliyor işte..

    YanıtlaSil
  4. BU SEBEPTEN EVİN ÇOK ŞİRİN GELİYOR DEMEK BAN BANU.

    TEŞEKKÜRLER SİBEL.
    İLETİRİM KENDİSİNE.

    BEN DE ZAMAN ZAMAN KULLANIYORUM SYHN.
    ÇİFLİKTE ÇAMAŞIR MAKİNASI ÜZERİNDEYDİ EN SON :)
    (Kesip biçip farklı hallere getirdiklerimde var)

    YanıtlaSil
  5. bırakıp gitmesinler bizi.. geri getirelimm.. :(

    YanıtlaSil
  6. Bak bu konuda elimden geleni yapıyorum diyebilirim çelebi.

    YanıtlaSil
  7. o çiçeklerin adı müge olabilir mi acaba? Çünkü müge çiçekleri aynı böyle bir dal üzerinde minicik çanlar şeklinde:o))

    YanıtlaSil
  8. Hatırladığım beyaz minik çiçeklerdi de,
    hemen google amcaya sorayım Müge.

    YanıtlaSil